
- 6061 T4-T6 alumiinirunko
- Bosch Performance Line CX Smart System 250W 85 Nm
sähkömoottori - Runkoon integroitu helposti irrotettava Bosch Powertube
600 Wh akku - Marzocchi Bomber Z1 Rail 2.0 160mm joustohaarukka / Magic
Grip Control 150mm takaiskari - Shimano XT 1x12 vaihteisto
- Magura MT5 nelimäntäiset hydrauliset levyjarrut
- EXA 900i hissitolppa 170 mm liikematkalla
Moustache Game 150.6
Täydellinen sähköpyörä vaativalle maastopyöräilijälle?
Hinta sis. alv 25.5%
alkaen: 5 999,00 €
- koko
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi
Pyörät toimitetaan
täysin koottuina ja lähes ajovalmiina,
ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!
Olisikohan tämä se täydellinen sähkömaastopyörä? Moustache
on tuonut markkinoille uuden Game 150:n, joka ei todellakaan
jätä ketään kylmäksi! Uusi Bosch Performance Line CX -
moottori tarjoaa huikeat 85 newtonmetriä vääntöä ja 600
watin huipputehon - luonnollisesti tämä näkyy
suorituskyvyssä.
Pyörässä on reilusti joustoa tekniseen ajoon: 160 millimetriä edessä ja 150 millimetriä takana. Tällä mennään niin polkuja kuin vauhdikkaampia trail-lenkkejäkin, eikä pyörä jätä kylmäksi bikeparkissakaan! Ja mikä parasta, 23 kilon paino on itse asiassa varsin hyvä tämän tason alumiinirunkoiselle sähkömaastopyörälle.
Premium-luokan laatua ei toki saa aivan halvalla - hinnat alkavat 5 999 eurosta ja yltävät 7 699 euroon. Mutta mitä tällä rahalla oikeastaan saa? Katsotaanpa tarkemmin, mitä kaikkea tämä uutuus tarjoaa vaativallekin maastopyöräilijälle.
Kenelle Moustache Game 150 Sopii?
"The Moustache Game is perfect for beginners and riders who prefer to rely on their intuition. It offers an easy-to- handle ride that inspires confidence, thanks to its stability and smoothness." Valentin Rühl, E-bike expert and reviewer at E-MOUNTAINBIKE Magazine
Game 150 on luonnollisesti suunniteltu teknisestä maastoajosta innostuneille, mutta yllättävän monipuolinen kaveri se on muillekin! Runkokokoja löytyy neljä, joten sopiva löytyy niin 155-senttiselle kuin kaksimetrisellekin kuskille.
Aloittelijoiden näkökulma. Ensimmäinen kunnon sähköavusteinen maastopyörä kiikarissa? Vaikka Game 150 onkin teknisesti edistynyt trail-tykki, sen mukava geometria tekee siitä erittäin helposti lähestyttävän myös aloittelijoille. Boschin Smart System -järjestelmän viisi ajotilaa antavat mahdollisuuden säätää tehot juuri omaan taitotasoosi ja vauhtiisi sopiviksi - ei tarvitse heti lähteä täysillä!
Kokeneiden ajajien vaatimukset. Kokeneemmat kuskit arvostavat erityisesti pyörän teknisiä hienouksia. 160 milliä joustoa edessä ja 150 milliä takana - tällä mennään jo vaativampaankin maastoon! Progressiivinen jousituskinematiikka ja 29-tuumaiset kumit pitävät menon vakaana tiukoissakin paikoissa.
Käyttötarkoituksen merkitys valinnassa. Game 150 on ensisijaisesti teknisen maastoajon työkalu, mutta ei tämä yhteen käyttöön rajoitu. Parhaimmillaan pyörä on: Teknisillä poluilla ja trail-ajeluissa Ylä- ja alamäkipätkillä Pitkillä maastolenkeillä Bikeparkeissa
Pitkä takahaarukka tosin vie aina hieman leikkisyyttä tiukoista mutkista, ja 23 kilon paino tuo omat haasteensa ketterimpään trail-ajoon. Mutta jos kaipaat vakaata ja suorituskykyistä pyörää tekniseen maastoon, jolla myös pidemmät lenkit sujuvat mukavasti - tässä sellainen! Jos taas selkeästi kevyempi ja ketterämpi sähköavusteinen kiinnostaa niin suosittelemme katsastamaan esimerkiksi Orbean Rise -malliston.
Uuden Bosch-Moottorin edut. Boschin uudistunut Performance Line CX -moottori on Game 150:n sydän. Moottori on sijoitettu rungon ulkopuolelle (näyttää ehkä erikoiselta, mutta on itse asiassa erittäin fiksu ratkaisu) - tämä mahdollistaa tehokkaamman ilmankierron ja jäähdytyksen. Jäähdytys ei ehkä ole Suomen oloissa se oleellisin asia, vaan moottorin normaalista poikkeavalla sijoittelulla saavutetaan pyörän rungon suhteen selkeitä ajo-ominaisuuksia parantavia etuja.
Tehon ja väännön analyysi. Numeroina moottori vakuuttaa: 85 newtonmetriä vääntöä ja 600 wattia huipputehoa. Mutta pelkät numerot eivät kerro kaikkea - moottori reagoi nyt herkemmin polkemiseen, mikä on erityisen tärkeää teknisessä maastoajossa. Luonnollisempi avustus, joka reagoi kuskin tuottamaan tehoon ja ennenkaikkea tehon hallintaan. Uusi kiinnitystapa vähentää tärinää ja tekee ajosta mukavampaa. Viisi säädettävää ajotilaa ja 340 prosentin avustus antavat pelivaraa erilaisiin tilanteisiin. Ehkä parasta on kuitenkin moottorin hiljaisuus - alumiinirunko ja uusi kiinnitystapa vaimentavat äänet miellyttäväksi huminaksi ylämäissäkin.
Akun kesto. Akkuvaihtoehdot ovat monipuoliset:
600 Wh perusakku peruskäyttöön 750 Wh tehoakku pidemmille reissuille Ja tarvittaessa vielä 250 Wh PowerMore-lisäakku
Akun sijoittelu on mietitty tarkkaan. Matala sijainti rungossa keventää etuosaa ja tekee pyörästä leikkisämmän käsitellä. Direct Mount -kiinnitys on kätevä - ei ylimääräisiä tukia ja akku toimii täydellä teholla kaikissa tilanteissa.
Toimintasäde yltää parhaimmillaan 129 kilometriin, joten pitkätkään lenkit eivät jää akkukestosta kiinni. Akun irrottaminen esimerkiksi lataamista varten käy kätevästi moottorin edessä olevan luukun kautta - ei tarvitse olla insinööri selvitäkseen tästä!
Maasto-ominaisuudet.
"The new Game models feel much livelier than their predecessors. Even as a current Game owner and fan, I found the ride quality of the 2025 model to be superior." Fully Charged, E-bike retailer and reviewer
Game 150 näyttää todellisen luonteensa vasta maastossa! Malliversiosta riippuen Marzocchi Bomber Z1 / Fox 36 Float -etuhaarukka ja Moustachen oma Magic Grip Control - takaiskunvaimennin muodostavat mainion parin vaihtelevassa maastossa.
Alamäkisuorituskyky. Alamäessä tämä trail-henkinen pyörä pääsee oikeuksiinsa. Vakaa geometria antaa itsevarmuutta kovempaankin vauhtiin, mutta täytyy myöntää että jousitus toki alkaa löytää rajansa äärimmäisen teknisessä maastossa. 160 millin etujousto riittää useimpiin tilanteisiin mainiosti, ja Magic Grip Control -iskunvaimennin tuo mukaan dynaamisen reboundin hallinnan (joka on itse asiassa yllättävän tärkeä ominaisuus). Jos kaipaat pyörältäsi kykyä selviytyä mistä maastosta tahansa ajamalla - noh vähän miten tahansa - kannattaa katsoa valikoimamme pitkäjoustoisimpia malleja esimerksi Stevens Bikesilta tai Orbealta.
Teknisten nousujen hallinta. Ylämäissä Game 150 yllättää positiivisesti. Pitkä takahaarukka ja perinteisempi satulakulma tekevät tästä vakaan kiipijän. Platform-tila jousituksessa auttaa polkemistehon siirrossa jyrkissä nousuissa. Painon jakautuminen eturenkaalle (kiitos geometrian) helpottaa teknisten kohtien hallintaa.
Ketteryys tiukoissa käännöksissä. Käsiteltävyydessä näkyy pyörän trail-painotteinen luonne. Pitkä takahaarukka tarjoaa vakautta ja helppoa etenemistä, mutta vie aina hieman leikkisyyttä tiukoista käännöksistä, mutta 780 millin ohjaustanko ja 40 millin stemmi tarjoavat tarkkaa ohjaustuntumaa. Maxxis Assegai -kumit (29x2.50) pitävät luotettavasti kaikenlaisissa olosuhteissa.
Tasapaino eri ajotyyleille. Olisikohan tämä se "yksi pyörä kaikkeen"? Game 150 mukautuu moneen menoon:
Trail-ajossa ketterä ja maastomyötäilevä Teknisessä maastossa vakaa ja itsevarma Bikeparkissa riittävästi joustoa hauskanpitoon
Erityisen fiksua on pyörän mukautuvuus. Magic Grip Control -iskunvaimentimessa on kaksi asentoa ja dynaaminen rebound- ohjaus - säädät vain tilanteen mukaan. SAG:in säätökin on tehty helpoksi (kiitos painoon perustuvan laskukaavan), joten optimaalisen ajoasennon löytäminen ei ole rakettitiedettä.
Hinta-laatusuhde. Game 150 asettuu hinnoittelultaan premium-luokan sähkömaastopyörien keskikastiin. Perusmalli lähtee 5 999 eurosta ja parhaiten varusteltu versio yltää 6 999 euroon. Ei tietenkään mikään halpa pyörä, mutta katsotaanpa mitä rahalla saa!
Komponenttien taso hintaan nähden. Runko on tehty laadukkaasta 6061 T4-T6 alumiinista, ja komponenttivalinnat ovat kyllä kohdillaan. Rungon suunnittelussa on myös tehty erinomaisia teknisiä ratkaisuja verrattuna monen merkin vakioratkaisuihin. Kaikissa malleissa on vakiona:
Nelimäntäiset hydrauliset levyjarrut 203 millin levyillä (nämä pysäyttävät kyllä!) Malliversiosta riippuen Shimano XT 12-vaihteinen, 10- 51 hammasta (riittää varmasti joka tilanteeseen) tai huippumallissa langaton SRAM sähkövaihteisto Jousitus: Malliversiosta riippuen Marzocchi Z1 / Fox Float 36 Performance edessä ja Magic Grip Control takana
Vakiona tulee myös pitkä hissitolppa ja käyttötarkoitus huomioiden erinomaiset Maxxiksen Assegai renkaat. Mielenkiintoista on, että sähkökomponentit pysyvät samoina mallista riippumatta - hintaerot tulevat muista osista.
Mukaan tulee myös fiksuja lisävarusteita. Rungon suojateippaus on tehty jo tehtaalla, ja FidLock Twist - juomapulloteline, maastokelpoinen etulokasuoja sekä stemmiin integroitu monitoimityökalu ovat näppäriä yksityiskohtia.
Painoa pyörällä on 23,6 kiloa, mikä on itse asiassa varsin kohtuullinen lukema tässä luokassa. Kokonaiskuormaksi luvataan 140 kiloa - tämä kertoo jo paljon rungon ja osien laadusta!
Takuuasiat ovat kunnossa: rungolle ja keulalle viisi vuotta, moottorille ja akulle kaksi vuotta. Tämä on alan standardien mukaista, mutta antaa kyllä mielenrauhaa ostajalle. Kun vertaa muihin vastaaviin sähkömaastopyöriin, Game 150:n hinta-laatusuhde on varsin kilpailukykyinen. Erityisesti vakiovarusteiden taso ja komponenttien yhtenäinen laatu läpi malliston tekevät tästä houkuttelevan vaihtoehdon, jos etsit laatua etkä säikähdä premium-hintalappua.
Pyörä vuosiksi eteenpäin? Olisikohan tämä pyörä vielä vuosienkin päästä yhtä hyvä? Game 150:n kestävyys ja huollettavuus ovat itse asiassa erittäin vahvoja puolia.
Kestävyys eri sääolosuhteissa. Talvella Game 150 vaatii hieman erityishuomiota. Pakkanen syö akkua tavallista enemmän, joten 600 Wh:n perusakku kaipaa tiheämpää lataamista. Onneksi akku on helppo irrottaa ja tuoda lämpimään (ei tarvitse koko pyörää raahata sisälle). Rungon suojaus on mietitty loppuun asti. Satulaputki ja takahaarukka on suojattu jo tehtaalla, ja mukana tulee vielä ylä- ja alaputken suojateippisarja. Tämä on itse asiassa tärkeämpi juttu kuin moni tajuaa - naarmut ja kulumat pysyvät poissa vaativissakin olosuhteissa. Renkaat ovat sitten oma lukunsa. Sähkömaasturin paino ja vauhti ovat aika raju yhdistelmä, ja erityisesti takarengas on aina kovilla. Litkutus (eli tubeless-asennus) on vahva suosituksemme.
Huoltotarpeet. Moustache on tehnyt fiksuja ratkaisuja huollettavuuden suhteen. Vaikka rungon sisäiset kaapelit ovatkin nyt muodissa, täällä vain sähkökaapelit on integroitu - ja hyvä niin, huolto helpottuu merkittävästi. Huoltotarpeiden minimoimiseksi on tehty monta näppärää ratkaisua:
Direct Mount -akkuliitäntä (ei ylimääräisiä tukia) Järkevä kaapelointi (helppo huoltaa) Kunnon suojateippaukset (vähemmän naarmuja ja kulumia)
Jousituksen säätö on tietenkin tärkeää. SAG-arvon säätö on tehty helpoksi painoon perustuvalla laskukaavalla - esimerkiksi 75-kiloiselle kuskille 150 PSI:tä, ei sen monimutkaisempaa! Pitkässä juoksussa alumiinirunko on kestävä materiaali(140 kilon kokonaiskuorma kertoo jo jotain). Uusi Bosch CX - moottori on hiljaisempi ja tärisee vähemmän, mikä luonnollisesti vähentää osien kulumista. Huollon kannalta on fiksua, että pyörä on “modulaarinen". Akun vaihtaminen käy kätevästi moottorin edessä olevan luukun kautta - ei tarvitse olla insinööri selvitäkseen perushuolloista!
Päätelmä: No niin, mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella? Game 150 on luonnollisesti huipputason trail-tykki - Boschin uusi Performance Line CX -moottori 85 newtonmetrin väännöllään tekee teknisestä maastoajosta suorastaan nautinnollista! Toisaalta 23,6 kilon paino ja monipuolinen jousitus pitävät huolen siitä, että pidemmätkin lenkit sujuvat mukavasti. 5 999 euron lähtöhinta on nykyään laatupyörien keskiluokka, mutta täytyy muistaa mitä rahalla saa: laadukkaat komponentit läpi linjan ja viiden vuoden runkotakuu.
Tämä on oikeasti järkevä sijoitus, jos etsit pyörää vuosiksi eteenpäin. Erityisen fiksua on pyörän kyky mukautua erilaisiin ajotyyleihin ja maastoihin - tällä mennään niin teknisiä polkuja kuin rauhallisempia lenkkejäkin!
FAQs
1. Mikä on Moustache Game 150:n akun kesto? Game 150 tarjoaa 600 Wh perusakkua tai 750 Wh tehoakkua. Parhaimmillaan toimintasäde yltää 129 kilometriin. Lisäksi on mahdollista lisätä 250 Wh PowerMore-lisäakku pidemmille retkille.
2. Sopiiko Moustache Game 150 aloittelijoille? Kyllä, Game 150 sopii erinomaiseti ensimmäiseksi kunnon maastopyöräksi. Sen mukava ja intuitiivinen ajoasento tekee siitä helposti lähestyttävän. Bosch Smart System -järjestelmän viisi mukautettavaa ajotilaa mahdollistavat tehon säätämisen ajajan taitotason mukaan.
3. Miten Moustache Game 150 suoriutuu teknisessä maastossa? Game 150 suoriutuu erinomaisesti teknisessä maastossa. Sen 160 mm etujousitus ja 150 mm takajousitus tarjoavat riittävästi kapasiteettia vaativaan ajoon. Progressiivinen jousituskinematiikka ja 29-tuumaiset renkaat takaavat erinomaisen vakauden ja pidon haastavissa olosuhteissa.
4. Miten Moustache Game 150:n huollettavuus on toteutettu? Game 150:n huollettavuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Vain joustavat sähkökaapelit on integroitu runkoon, mikä helpottaa huoltoa. Akun vaihtaminen onnistuu helposti moottorin edessä olevan luukun kautta. Pyörällä on myös kattava takuu: rungolle ja etuhaarukalle 5 vuotta, moottorille ja akulle 2 vuotta.
Pyörässä on reilusti joustoa tekniseen ajoon: 160 millimetriä edessä ja 150 millimetriä takana. Tällä mennään niin polkuja kuin vauhdikkaampia trail-lenkkejäkin, eikä pyörä jätä kylmäksi bikeparkissakaan! Ja mikä parasta, 23 kilon paino on itse asiassa varsin hyvä tämän tason alumiinirunkoiselle sähkömaastopyörälle.
Premium-luokan laatua ei toki saa aivan halvalla - hinnat alkavat 5 999 eurosta ja yltävät 7 699 euroon. Mutta mitä tällä rahalla oikeastaan saa? Katsotaanpa tarkemmin, mitä kaikkea tämä uutuus tarjoaa vaativallekin maastopyöräilijälle.
Kenelle Moustache Game 150 Sopii?
"The Moustache Game is perfect for beginners and riders who prefer to rely on their intuition. It offers an easy-to- handle ride that inspires confidence, thanks to its stability and smoothness." Valentin Rühl, E-bike expert and reviewer at E-MOUNTAINBIKE Magazine
Game 150 on luonnollisesti suunniteltu teknisestä maastoajosta innostuneille, mutta yllättävän monipuolinen kaveri se on muillekin! Runkokokoja löytyy neljä, joten sopiva löytyy niin 155-senttiselle kuin kaksimetrisellekin kuskille.
Aloittelijoiden näkökulma. Ensimmäinen kunnon sähköavusteinen maastopyörä kiikarissa? Vaikka Game 150 onkin teknisesti edistynyt trail-tykki, sen mukava geometria tekee siitä erittäin helposti lähestyttävän myös aloittelijoille. Boschin Smart System -järjestelmän viisi ajotilaa antavat mahdollisuuden säätää tehot juuri omaan taitotasoosi ja vauhtiisi sopiviksi - ei tarvitse heti lähteä täysillä!
Kokeneiden ajajien vaatimukset. Kokeneemmat kuskit arvostavat erityisesti pyörän teknisiä hienouksia. 160 milliä joustoa edessä ja 150 milliä takana - tällä mennään jo vaativampaankin maastoon! Progressiivinen jousituskinematiikka ja 29-tuumaiset kumit pitävät menon vakaana tiukoissakin paikoissa.
Käyttötarkoituksen merkitys valinnassa. Game 150 on ensisijaisesti teknisen maastoajon työkalu, mutta ei tämä yhteen käyttöön rajoitu. Parhaimmillaan pyörä on: Teknisillä poluilla ja trail-ajeluissa Ylä- ja alamäkipätkillä Pitkillä maastolenkeillä Bikeparkeissa
Pitkä takahaarukka tosin vie aina hieman leikkisyyttä tiukoista mutkista, ja 23 kilon paino tuo omat haasteensa ketterimpään trail-ajoon. Mutta jos kaipaat vakaata ja suorituskykyistä pyörää tekniseen maastoon, jolla myös pidemmät lenkit sujuvat mukavasti - tässä sellainen! Jos taas selkeästi kevyempi ja ketterämpi sähköavusteinen kiinnostaa niin suosittelemme katsastamaan esimerkiksi Orbean Rise -malliston.
Uuden Bosch-Moottorin edut. Boschin uudistunut Performance Line CX -moottori on Game 150:n sydän. Moottori on sijoitettu rungon ulkopuolelle (näyttää ehkä erikoiselta, mutta on itse asiassa erittäin fiksu ratkaisu) - tämä mahdollistaa tehokkaamman ilmankierron ja jäähdytyksen. Jäähdytys ei ehkä ole Suomen oloissa se oleellisin asia, vaan moottorin normaalista poikkeavalla sijoittelulla saavutetaan pyörän rungon suhteen selkeitä ajo-ominaisuuksia parantavia etuja.
Tehon ja väännön analyysi. Numeroina moottori vakuuttaa: 85 newtonmetriä vääntöä ja 600 wattia huipputehoa. Mutta pelkät numerot eivät kerro kaikkea - moottori reagoi nyt herkemmin polkemiseen, mikä on erityisen tärkeää teknisessä maastoajossa. Luonnollisempi avustus, joka reagoi kuskin tuottamaan tehoon ja ennenkaikkea tehon hallintaan. Uusi kiinnitystapa vähentää tärinää ja tekee ajosta mukavampaa. Viisi säädettävää ajotilaa ja 340 prosentin avustus antavat pelivaraa erilaisiin tilanteisiin. Ehkä parasta on kuitenkin moottorin hiljaisuus - alumiinirunko ja uusi kiinnitystapa vaimentavat äänet miellyttäväksi huminaksi ylämäissäkin.
Akun kesto. Akkuvaihtoehdot ovat monipuoliset:
600 Wh perusakku peruskäyttöön 750 Wh tehoakku pidemmille reissuille Ja tarvittaessa vielä 250 Wh PowerMore-lisäakku
Akun sijoittelu on mietitty tarkkaan. Matala sijainti rungossa keventää etuosaa ja tekee pyörästä leikkisämmän käsitellä. Direct Mount -kiinnitys on kätevä - ei ylimääräisiä tukia ja akku toimii täydellä teholla kaikissa tilanteissa.
Toimintasäde yltää parhaimmillaan 129 kilometriin, joten pitkätkään lenkit eivät jää akkukestosta kiinni. Akun irrottaminen esimerkiksi lataamista varten käy kätevästi moottorin edessä olevan luukun kautta - ei tarvitse olla insinööri selvitäkseen tästä!
Maasto-ominaisuudet.
"The new Game models feel much livelier than their predecessors. Even as a current Game owner and fan, I found the ride quality of the 2025 model to be superior." Fully Charged, E-bike retailer and reviewer
Game 150 näyttää todellisen luonteensa vasta maastossa! Malliversiosta riippuen Marzocchi Bomber Z1 / Fox 36 Float -etuhaarukka ja Moustachen oma Magic Grip Control - takaiskunvaimennin muodostavat mainion parin vaihtelevassa maastossa.
Alamäkisuorituskyky. Alamäessä tämä trail-henkinen pyörä pääsee oikeuksiinsa. Vakaa geometria antaa itsevarmuutta kovempaankin vauhtiin, mutta täytyy myöntää että jousitus toki alkaa löytää rajansa äärimmäisen teknisessä maastossa. 160 millin etujousto riittää useimpiin tilanteisiin mainiosti, ja Magic Grip Control -iskunvaimennin tuo mukaan dynaamisen reboundin hallinnan (joka on itse asiassa yllättävän tärkeä ominaisuus). Jos kaipaat pyörältäsi kykyä selviytyä mistä maastosta tahansa ajamalla - noh vähän miten tahansa - kannattaa katsoa valikoimamme pitkäjoustoisimpia malleja esimerksi Stevens Bikesilta tai Orbealta.
Teknisten nousujen hallinta. Ylämäissä Game 150 yllättää positiivisesti. Pitkä takahaarukka ja perinteisempi satulakulma tekevät tästä vakaan kiipijän. Platform-tila jousituksessa auttaa polkemistehon siirrossa jyrkissä nousuissa. Painon jakautuminen eturenkaalle (kiitos geometrian) helpottaa teknisten kohtien hallintaa.
Ketteryys tiukoissa käännöksissä. Käsiteltävyydessä näkyy pyörän trail-painotteinen luonne. Pitkä takahaarukka tarjoaa vakautta ja helppoa etenemistä, mutta vie aina hieman leikkisyyttä tiukoista käännöksistä, mutta 780 millin ohjaustanko ja 40 millin stemmi tarjoavat tarkkaa ohjaustuntumaa. Maxxis Assegai -kumit (29x2.50) pitävät luotettavasti kaikenlaisissa olosuhteissa.
Tasapaino eri ajotyyleille. Olisikohan tämä se "yksi pyörä kaikkeen"? Game 150 mukautuu moneen menoon:
Trail-ajossa ketterä ja maastomyötäilevä Teknisessä maastossa vakaa ja itsevarma Bikeparkissa riittävästi joustoa hauskanpitoon
Erityisen fiksua on pyörän mukautuvuus. Magic Grip Control -iskunvaimentimessa on kaksi asentoa ja dynaaminen rebound- ohjaus - säädät vain tilanteen mukaan. SAG:in säätökin on tehty helpoksi (kiitos painoon perustuvan laskukaavan), joten optimaalisen ajoasennon löytäminen ei ole rakettitiedettä.
Hinta-laatusuhde. Game 150 asettuu hinnoittelultaan premium-luokan sähkömaastopyörien keskikastiin. Perusmalli lähtee 5 999 eurosta ja parhaiten varusteltu versio yltää 6 999 euroon. Ei tietenkään mikään halpa pyörä, mutta katsotaanpa mitä rahalla saa!
Komponenttien taso hintaan nähden. Runko on tehty laadukkaasta 6061 T4-T6 alumiinista, ja komponenttivalinnat ovat kyllä kohdillaan. Rungon suunnittelussa on myös tehty erinomaisia teknisiä ratkaisuja verrattuna monen merkin vakioratkaisuihin. Kaikissa malleissa on vakiona:
Nelimäntäiset hydrauliset levyjarrut 203 millin levyillä (nämä pysäyttävät kyllä!) Malliversiosta riippuen Shimano XT 12-vaihteinen, 10- 51 hammasta (riittää varmasti joka tilanteeseen) tai huippumallissa langaton SRAM sähkövaihteisto Jousitus: Malliversiosta riippuen Marzocchi Z1 / Fox Float 36 Performance edessä ja Magic Grip Control takana
Vakiona tulee myös pitkä hissitolppa ja käyttötarkoitus huomioiden erinomaiset Maxxiksen Assegai renkaat. Mielenkiintoista on, että sähkökomponentit pysyvät samoina mallista riippumatta - hintaerot tulevat muista osista.
Mukaan tulee myös fiksuja lisävarusteita. Rungon suojateippaus on tehty jo tehtaalla, ja FidLock Twist - juomapulloteline, maastokelpoinen etulokasuoja sekä stemmiin integroitu monitoimityökalu ovat näppäriä yksityiskohtia.
Painoa pyörällä on 23,6 kiloa, mikä on itse asiassa varsin kohtuullinen lukema tässä luokassa. Kokonaiskuormaksi luvataan 140 kiloa - tämä kertoo jo paljon rungon ja osien laadusta!
Takuuasiat ovat kunnossa: rungolle ja keulalle viisi vuotta, moottorille ja akulle kaksi vuotta. Tämä on alan standardien mukaista, mutta antaa kyllä mielenrauhaa ostajalle. Kun vertaa muihin vastaaviin sähkömaastopyöriin, Game 150:n hinta-laatusuhde on varsin kilpailukykyinen. Erityisesti vakiovarusteiden taso ja komponenttien yhtenäinen laatu läpi malliston tekevät tästä houkuttelevan vaihtoehdon, jos etsit laatua etkä säikähdä premium-hintalappua.
Pyörä vuosiksi eteenpäin? Olisikohan tämä pyörä vielä vuosienkin päästä yhtä hyvä? Game 150:n kestävyys ja huollettavuus ovat itse asiassa erittäin vahvoja puolia.
Kestävyys eri sääolosuhteissa. Talvella Game 150 vaatii hieman erityishuomiota. Pakkanen syö akkua tavallista enemmän, joten 600 Wh:n perusakku kaipaa tiheämpää lataamista. Onneksi akku on helppo irrottaa ja tuoda lämpimään (ei tarvitse koko pyörää raahata sisälle). Rungon suojaus on mietitty loppuun asti. Satulaputki ja takahaarukka on suojattu jo tehtaalla, ja mukana tulee vielä ylä- ja alaputken suojateippisarja. Tämä on itse asiassa tärkeämpi juttu kuin moni tajuaa - naarmut ja kulumat pysyvät poissa vaativissakin olosuhteissa. Renkaat ovat sitten oma lukunsa. Sähkömaasturin paino ja vauhti ovat aika raju yhdistelmä, ja erityisesti takarengas on aina kovilla. Litkutus (eli tubeless-asennus) on vahva suosituksemme.
Huoltotarpeet. Moustache on tehnyt fiksuja ratkaisuja huollettavuuden suhteen. Vaikka rungon sisäiset kaapelit ovatkin nyt muodissa, täällä vain sähkökaapelit on integroitu - ja hyvä niin, huolto helpottuu merkittävästi. Huoltotarpeiden minimoimiseksi on tehty monta näppärää ratkaisua:
Direct Mount -akkuliitäntä (ei ylimääräisiä tukia) Järkevä kaapelointi (helppo huoltaa) Kunnon suojateippaukset (vähemmän naarmuja ja kulumia)
Jousituksen säätö on tietenkin tärkeää. SAG-arvon säätö on tehty helpoksi painoon perustuvalla laskukaavalla - esimerkiksi 75-kiloiselle kuskille 150 PSI:tä, ei sen monimutkaisempaa! Pitkässä juoksussa alumiinirunko on kestävä materiaali(140 kilon kokonaiskuorma kertoo jo jotain). Uusi Bosch CX - moottori on hiljaisempi ja tärisee vähemmän, mikä luonnollisesti vähentää osien kulumista. Huollon kannalta on fiksua, että pyörä on “modulaarinen". Akun vaihtaminen käy kätevästi moottorin edessä olevan luukun kautta - ei tarvitse olla insinööri selvitäkseen perushuolloista!
Päätelmä: No niin, mitä tästä kaikesta pitäisi ajatella? Game 150 on luonnollisesti huipputason trail-tykki - Boschin uusi Performance Line CX -moottori 85 newtonmetrin väännöllään tekee teknisestä maastoajosta suorastaan nautinnollista! Toisaalta 23,6 kilon paino ja monipuolinen jousitus pitävät huolen siitä, että pidemmätkin lenkit sujuvat mukavasti. 5 999 euron lähtöhinta on nykyään laatupyörien keskiluokka, mutta täytyy muistaa mitä rahalla saa: laadukkaat komponentit läpi linjan ja viiden vuoden runkotakuu.
Tämä on oikeasti järkevä sijoitus, jos etsit pyörää vuosiksi eteenpäin. Erityisen fiksua on pyörän kyky mukautua erilaisiin ajotyyleihin ja maastoihin - tällä mennään niin teknisiä polkuja kuin rauhallisempia lenkkejäkin!
FAQs
1. Mikä on Moustache Game 150:n akun kesto? Game 150 tarjoaa 600 Wh perusakkua tai 750 Wh tehoakkua. Parhaimmillaan toimintasäde yltää 129 kilometriin. Lisäksi on mahdollista lisätä 250 Wh PowerMore-lisäakku pidemmille retkille.
2. Sopiiko Moustache Game 150 aloittelijoille? Kyllä, Game 150 sopii erinomaiseti ensimmäiseksi kunnon maastopyöräksi. Sen mukava ja intuitiivinen ajoasento tekee siitä helposti lähestyttävän. Bosch Smart System -järjestelmän viisi mukautettavaa ajotilaa mahdollistavat tehon säätämisen ajajan taitotason mukaan.
3. Miten Moustache Game 150 suoriutuu teknisessä maastossa? Game 150 suoriutuu erinomaisesti teknisessä maastossa. Sen 160 mm etujousitus ja 150 mm takajousitus tarjoavat riittävästi kapasiteettia vaativaan ajoon. Progressiivinen jousituskinematiikka ja 29-tuumaiset renkaat takaavat erinomaisen vakauden ja pidon haastavissa olosuhteissa.
4. Miten Moustache Game 150:n huollettavuus on toteutettu? Game 150:n huollettavuuteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Vain joustavat sähkökaapelit on integroitu runkoon, mikä helpottaa huoltoa. Akun vaihtaminen onnistuu helposti moottorin edessä olevan luukun kautta. Pyörällä on myös kattava takuu: rungolle ja etuhaarukalle 5 vuotta, moottorille ja akulle 2 vuotta.
Tuotekoodi: MOGA1506
Valmistaja: Moustache
Pyörä ajovalmiina kotiovellesi
14 päivää ilmainen palautusoikeus
Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949