
-28%
- Orbea Orca OMR 2024 hiilikuiturunko
- Shimano 105 Di2 R7150, 2x12 vaihteisto
- Shimano R7170 hydrauliset levyjarrut
- Tubeless -yhteensopivat kiekot
Orbea Orca M30i 2024
Haluatko olla nopea? Orca kuuluu Orbean MyO custom -
ohjelmaan: suunnittele oma pyöräsi, ota yhteyttä!
Hinta sis. alv 25.5%
alkaen: 2 599,00 €
3 649,00 €
- väri
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi
Pyörät toimitetaan
täysin koottuina ja lähes ajovalmiina,
ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!
Markkinoilla on todella paljon pyöriä jotka tarjoavat
reilusti mukautuvuutta, neutraalin ajoasennon ja rennon
helppoa käsittelyä, Orca ei ole yksi kyseisistä pyöristä!
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Orbea Orca on suunniteltu kuskille jonka vuotuiset ajokilometrit ovat 6000, jo helmikuussa, kuskille joka pystyy ylläpitämään 500 W tehoja keskellä talvea. Kuskille jonka jalat näyttävät revityn vuoren kyljistä, kuskille jota et ole koskaan voittanut. Orca on kisakuskeille ja koville maantiemimmeille ja kundeille sekä hulluille jotka eivät ole edes harkinneet periksi antamista kesken lenkin! Orca on kuskille joka käyttää niin äärettömän pitkiä aikoja keskustellen wateista ja treenaamisesta, ettet kuvittelisikaan kutsuvasi häntä bileisiisi. Ei hän kyllä tulisikaan sillä palautumisen kannalta on parempi mennä nukkumaan. Orca ei ole joka kuskille - mutta oletko sinä se kuski?
Noniin, selväksi siis tuli että Orca ei ole rennon geometrian maantipyörä jokaiselle. Vaikket haluaisikaan ehkä aivan kokonaisuudessaan olla kuvauksen kuski niin Orca voisi silti olla sinulle :)
Paino. Aerodynaamisimmat pyörät eivät voi koskaan olla kevyimpiä, kuten kevyimmät pyörät eivät myöskään voi olla kaikkein aerodynaamisimpia. Jos samaa pyörää koitetaan suunnitella olemaan liian montaa asiaa samanaikaisesti, lopputulos on yleensä melkoinen kompromissi. Tästä syystä Orca ja Orca Aero ovat eri malleja. Orcan osalta on keskitytty erityisesti pyörän keveyteen ja runkojen painot ovatkin maininnan arvoiset, OMX hiilikuiturunko 745 g ja OMR hiilikuiturunko sekin vain 1030 g. Keveimmillään kokonainen pyörä (M10i LTD malli) hätkähdyttävät 6,70 kg! Keveys on saavutettu keskittymällä erityisesti yksityiskohtiin, ei grammaakaan ylimääräistä siellä missä sitä ei tarvita, yksinkertaistetaan muotoilua sekä tietysti valitaan hintaryhmänsä parhaimmat osat.
Jäykkyys. Kevyen pyörän suunnittelu ja valmistaminen ei sinänsä ole mitenkää eritysen vaikeaa, mutta jos sen pitäisi vielä kestää ajamista ja olla hyvä siinä, tulee hommasta melkoisesti haastavampaa. Orcan suunnittelussa keskityttiin erityisesti siihen että pyörä tottelee mukisematta vahvimpienkin kuskien alla. Tämä luonnollisesti on otettu huomioon eri runkokojen kohdalla. Valtaosa kuskin tehoista välittyy rungon viistoputkeen, takahaarukan alaputkiin sekä etuhaarukkaan. Orcan runko on näiltä osin muotoiltu ja rakennettu mahdollisimman jäykäksi, jolloin suurin osa kuskin tehoista siirtyy sinne mihin pitääkin, takarenkaalle.
Tuntuma. Tehojen siirtyminen ei kuitenkaan ole koko totuus suurta osaa ajamisessa ja jaksamisessa näyttelee luonnollisesti ajotuntuma. Orcan rungon vaakaputki ja takahaarukan yläputket on muita rungon osia ohuempia ja muotoiltu suodattamaan tien epätasaisuuksista johtuvaa tärinää. Lopputuloksena parempi tuntuma tiehen ja selkeästi pehmeämmät kyydit. Rengastilaan on myös kiinnitetty erityistä huomiota ja Orcaan mahtuukin 32 mm leveät renkaat.
Orbea Road Racing Geometry. Orca -malliston geometria on aggressiivinen ja ajoasento mahdollisimman aerodynaaminen sekä tehontuoton kannalta optimoitu. Kun tavoitteena on nopeus ja tehokkuus, Orca on oikea valinta. Jos ajosi painottuvat enemmän hieman rennompaan maantiepyöräilyyn tai todella pitkiin lenkkeihin, kannattaa tutustua myös Orbean Endurance geometrian Avant malleihin.
Pyörä ajovalmiina kotiovellesi
14 päivää ilmainen palautusoikeus
Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949