
-24%
- Erittäin hienosti viimeistelty alumiinirunko integroidulla
akulla, näyttääkö sähköpyörältä? Niinpä! - Tarpeeksi avustusta silloin kun tarvitset, erittäin
lähellä perinteisen maastopyörän painoa ja käsiteltävyyttä - Orbealle erikseen suunniteltu Shimano EP6 RS Power
sähkömoottorikonsepti - 540Wh akku
- Fox 34 Float Performance 140 keula
- Fox Float Performance takaiskari
- Shimano XT M8100 / SLX 1x12 vaihteisto
- Shimano M6100 hydrauliset levyjarrut
- Race Face AR 30c Tubeless Ready kiekot
- OC MC20 hissitolppa
Orbea Rise H20
Rise beyond! Täysin uudenlainen sähköavusteinen
maastopyörä, nyt myös alumiinirunkoisena!
Rise kuuluu testivalikoimaamme, testaa tositoimissa ennen
ostoa!
Hinta sis. alv 25.5%
alkaen: 4 999,00 €
6 579,00 €
- väri
Valitse ominaisuudet.
Haluan pyörän työsuhdepyöräksi
Pyörät toimitetaan
täysin koottuina ja lähes ajovalmiina,
ohjaustanko vain ajoasentoon ja menoksi!
Tutustu alennusportaisiimme tai lisää tuote ostoskoriin, alennukset lasketaan automaattisesti.
Työsuhdepyörä ? Työsuhdepyörän hankkiminen ei ole koskaan ollut näin helppoa, voit tilata pyörän suoraan verkkokaupasta. Lisää tietoa täältä!
Orbean mallisto on valtavan laaja ja monesta mallista useita eri värejä sekä lähes kaikki pyörät räätälöitävissä, sivuillamme on näkyvissä ja suoraan tilattavissa vain osa mallistosta. Tutustu Orbean sivuilla ja ota yhteyttä meihin kun mieleinen malli on löytynyt!
Ainutlaatuinen uusi Orbea Rise haastaa käsityksesi
sähköavusteisen pyörän painosta, tuntumasta ja ulkonäöstä
sekä häivyttää perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen
pyörän rajat lähes olemattomiin.
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. Nykyisin myös EP6 RS Power, joka eroaa vakiomuotoisesta EP6 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP6 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP6 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-800Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa reilusti suurempaa akkua "tavanomaisemmassa" toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä virtaa riittää melkeinpä pidemmälle kuin kuskilla ajohaluja! RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 19 -20kg kokonaispaino!
Aloitetaan runkogeometriasta, joka kuitenkin on jokaisen pyörän oleellisin asia. Uusi Rise pohjautuu lähes täysin erittäin suosittuun Orbean Occam -malliin, joka on moneen otteeseen todettu erittäin monipuoliseksi trail -kategorian pyöräksi. Siis ajoihin joita valtaosa meistä maastolenkeillään oikeasti ajaa. Ainoana konkreettisena erona on aavistuksen pidempi takahaarukka, jotta rengastilaa on moottorin takana riittävästi.
Rider Synergy (RS) konsepti. Risen suunnittelun lähtökohtana on ollut perinteisen maastopyörän ja sähköavusteisen maastopyörän yhdistäminen tavalla joka säilyttää kaikki "luomuajamisen" parhaat puolet ja yhdistää ne mahdollisimman luonnollisesti sähkömoottorin toimintaan. Lopputuloksena on kuskin tarpeisiin saumattomasti reagoiva avustus, avustusta silloin kun sitä oikeasti tarvitset ja annat itsekin kaikkesi. Ei turbomoodeja jossa pelkkä jalkojen kevyt pyörittely riittää, ei suuren akuston ja sähköpyöräkomponenttien tuomaa lisäpainoa, ei tunnetta siitä että huijaisit jatkuvasti jollain tapaa. Rise on oikeastaan sähköavusteinen maastopyörä niille jotka vanno(i)vat vain ja ainoastaan sähköttömän ajamisen nimeen, testaa itse ja takaamme että mielipiteesi muuttuu!
RS Power. Orbealla mietittiin hetki jos toinenkin oman moottorikonseptin kehittämistä, mutta loppujen lopuksi sen koettiin kuitenkin olevan ainoa oikea reitti Risen suunnitelmien toteuttamiseksi. Shimanon jakaessa suunnitelmansa uuden EP8 sähkomoottorin osalta, alkoi vyyhti aueta ja pitkään suunnitteilla ollut konsepti lähestyä toteutumistaan. Tarina kertoo että Japanin herrojen taivuttelu projektiin vaati pitkälliset keskustelut ja mahdollisesti jokusen kupposen sakea, mutta lopputuloksena on ainoastaan Orbean käytössä oleva EP8 RS Power sähkömoottorikonsepti. Nykyisin myös EP6 RS Power, joka eroaa vakiomuotoisesta EP6 järjestelmästä maksimiväännön sekä avustusmoodien osalta.
EP6 RS Power tarjoaa maksimissaan 60Nm vääntöä, siis huomattavasti vähemmän mitä EP6 moottori vakiona. Avustukset on säädetty myös hyvin eri tyyliin ja moottori tarjoilee avustusta vain sen mukaan mitä kuskikin tarjoilee kampiin. Tälle on syynsä! Pienempi vääntö pitää avustuksen luonnollisempana, seurauksena pienempi virran tarve, seurauksena pienempi akkukapasiteetin tarve, seurauksena kevyempi runko ja kevyemmät komponentit. Jokainen varmaan sai jujusta kiinni?
RS Range. Vain 540Wh akku joku huutaa, nykypyörissä on jo 600-800Wh akkuja vakiona! Rise on suunniteltu ehdottomasti pitkille lenkeille ja RS:n virrantarve on reilusti "perinteistä" sähköavusteista pyörää pienempi. Tämän seurauksena akun keston voi kertoa 1,5:llä verrattuna perinteisempään, eli Risen akku vastaa reilusti suurempaa akkua "tavanomaisemmassa" toteutuksessa. Saatavilla on myös pullotelineeseen tuleva Range extender 252Wh akku, jonka myötä virtaa riittää melkeinpä pidemmälle kuin kuskilla ajohaluja! RS käyttöliittymä. Yksinkertainen on kaunista! Virtanappula rungossa, yksinkertainen keinukytkin tangossa avustuksen vaihtoon sekä pieni sähköjärjestelmän jakoboksi, siinä kaikki sähköjärjestelmään viittavat. Jakoboksista saa langattomasti yhdistettyä eri laitteisiin jos tahdot tankoon enemmän informaatiota ja/tai ottaa talteen erinäistä dataa lenkistä.
RS systeemin paino. RS sähkömoottori, akku ja muut järjestelmän osat ovat huomattavasti kevyempiä kuin tavanomaisemmissa sähköavusteisissa, seurauksena on pyörämallista riippuen 19 -20kg kokonaispaino!
Pyörä ajovalmiina kotiovellesi
14 päivää ilmainen palautusoikeus
Kotimaista pyöräkauppaa vuodesta 1949